Ford Mondeo Hybrid, Technológiák találkozása

forrás: Ford Vagép

2019 május 2.

Végleg eltűntek azok az idők, amikor csak a benzin és a dízel motorok között lehetett választani. Napjainkban már bőséges a paletta: a mild hybrid, hybrid, plug-in hybrid és teljesen elektromos járművek is elérhetőek. Nem egyszerű eligazodni az új műszaki megoldások között, de bízunk benne, hogy tájékoztatóink segítségével megkönnyítjük a választást.

A Ford Mondeo Hybrid kombit két energiaforrás hajtja: egy hagyományos üzemanyaggal működő és egy akkumulátorral táplált, elkeltromos motor.

A rendszer automatikusan vált a hagyományosról csak elektromos üzemmódra, a legjobb teljesítmény és gazdaságosság elérése érdekében pedig a két rendszert akár egyszerre is működtetheti. A hybrid hatékonyságát még tovább növeli a visszatápláló fékrendszer, amely áramfejlesztés céljából begyűjti a fékezés közben alapvetően elvesző energiát, és a nagyfeszültségű akkumulátorok töltésére fordítja.

A Ford SmartGauge rendszere az EcoGuide funkcióval kombinálva forradalmi dizájnnal és intuitív felhasználói felülettel segíti a hatékonyabb vezetéshez. A műszerfalon található, nagyfelbontású LCD-képernyők olyan valós idejű adatokat szolgáltatnak, mint például az üzemanyagszint vagy az akkumulátor töltöttségi szintje. A képernyőn látható animációk segítségével pedig figyelemmel követheti, hogy mikor vezet a leghatékonyabban.

Takarékos és sokoldalú

A nagyobb szállító képességet igénylő vásárlók számára az új Mondeo Hybrid kombi a hagyományos hajtású autók nagy hatótávolságát és szabadságát, valamint az elektromos hajtás takarékosságát és kifinomultságát nyújtja. Ráadásul az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról újratölteni.

Csendes indulás, finom haladás

A kombi karosszériához és a kupés stílusú négyajtós kivitelhez egyaránt megrendelhető öntöltő hibrid rendszer tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót; a csendes indulás és a finom haladás különösen a városi utakon és az araszoló forgalomban bizonyul majd hasznosnak.

A hibrid meghajtás elemei

A 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó, ami a fokozatmentes váltóművek teljesítményét kínálja.

Töltés fékezés közben

Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Ez a megoldás hatékonyan járul hozzá a kedvező CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatokhoz.

403 liternyi csomagtér

Az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt, amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak, és 1.508 litert a hátsó üléssor ledöntése után; ez utóbbi esetben sík padlófelület alakítható ki, ami megkönnyíti a nagyobb tárgyak ki- és bepakolását. A csomagtér padlója alatt további 

150 és 190 lóerős EcoBlue motorok

A Ford Mondeo vásárlói immár a 2,0 literes EcoBlue dízelmotort is megrendelhetik, ami egy nagyobb lökettérfogatú erőforrás teljesítményét, forgatónyomatékát és menetdinamikáját kínálja – egy kisebb blokk üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása mellett.

Nyolcfokozatú automata sebességváltó

A 150 és 190 lóerős EcoBlue motorokhoz megrendelhető új, nyolcfokozatú automata sebességváltót úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, mégis gyors gázreakciókat és sima, gyors fokozatváltásokat biztosítson.

Hatfokozatú manuális sebességváltó

A 2,0 literes EcoBlue motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelhető, és az extrák listáján az Intelligens Összkerékhajtás is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon.

1,5 literes EcoBoost motor

A Ford 165 lóerős, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja továbbra is megmarad a kínálatban. Az erőforrás CO2-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km; ezekhez a kedvező értékekhez az integrált kipufogó-leömlő és a vízhűtéses töltőlevegő-hűtő alkalmazása is hozzájárul.

Most nézzük mi várja az utazókat egy Ford Mondeo Hybridben!

Egyértelműen prémium érzés

A Mondeo külső és belső dizájnjának elegáns megújítása tovább fokozza a négyajtós, ötajtós és kombi változatok prémium jellegét, és még egyértelműbben kihangsúlyozza az egyes kivitelek (Titanium, ST-Line és Vignale) közti vizuális különbségeket.

Vizuális könnyedség

Az autó hátsó részén a leglátványosabb változást az hozta, hogy az új, C-alakú hátsó lámpatesteket teljes szélességükben keresztezi egy stílusos, selyemfényű ezüst vagy króm színű díszléc. A tervezők megőrizték a Mondeo karcsú, “vizuális könnyedséget” sugalló profilját.

Stop & Go rendszer

A nyolcfokozatú automata sebességváltó előnyeit kihasználva a Stop & Go rendszer szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép. Ez a megoldás különösen az araszoló nagyvárosi forgalomban növeli érezhetően a vezető komfortérzetét

SYNC 3

A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével Mondeo vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt, a klímaberendezést és a csatlakoztatott okostelefonokat. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható, és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel

Adaptív Sebességtartó Automatika

A Mondeohoz Adaptív Sebességtartó Automatika is kérhető, ami automatikusan biztonságos és kényelmes követési távolságot tart az elöl haladó jármű és a Ford között; a rendszert Stop & Go funkció egészíti ki

Intelligens Sebességhatároló

A Mondeo kínálatában most először jelenik meg az Intelligens Sebességhatároló, ami a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés előnyeit egyesítve a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó legnagyobb sebességét.