Hírek és események

  • 2015
  • Ford Video Check

  • Ford Puma

  • A vadonatúj Ford Kuga* SUV a lehető legmagasabb, 5 csillagos értékelést kapta az autók törésbiztonságát vizsgáló Euro NCAP független szervezettől. A Kuga 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelmének tesztjén, és teljes pontszámmal teljesítette a teljes fedésű oldalütközéses vizsgálatot, illetve azt a meg keményebb tesztet, amikor az autó egy oszloppal ütközik oldalról.

    A mérnökök a Kuga egész vázszerkezetében nagy szilárdságú acélelemeket alkalmaztak, és intelligens megoldásokkal fokozták az autó ütközésvédelmi teljesítményét; jó példa erre az A-oszlopban és a tető permében végigfutó ultranagy szilárdságú, 3D hengerlési eljárással készült acélidomok használata.

    A Kuga vezetőjét a Ford Co-Pilot360 technológiák** segítik abban, hogy elkerülje a baleseteket és kényelmesebben, nyugodtabban autózhasson:

    • A Ford szakemberei a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, kiegészítve (Európában először) egy új Kereszteződés funkcióval, ami érzékeli, ha a vezető kanyarodás közben keresztezné egy szembejövő jármű nyomvonalát, ami ütközéshez vezethet. A rendszer ilyenkor automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.
    • A Ford fejlett Sávtartó rendszerét még tökéletesebbé csiszolja az Útpadka Érzékelés, ami felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között – még akkor is, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.
    • A Ford által Európában most először alkalmazott Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.
    • A Keresztirányú Forgalomfigyelő a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; ha a vezető nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.
    • A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést.
    • A Rossz Irányra Figyelmeztető rendszera szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autópálya-felhajtón áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen.
    • A prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még egy kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.

    Ha baleset történik, az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.

    Az új Kuga gyermekvédelme is kiválóan, 86 százalékos eredménnyel vizsgázott. A múlt hónapban hasonlóan jól teljesített a vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid*** hétüléses SUV is, amely az első elektromos Fordként kapott 5 csillagos besorolást a tavaly megszigorított vizsgálatsorozatban.

    • A Ford immár kilencedik éve könyvelhet el folyamatos növekedést az értékesített új gépjárművek számát illetően Magyarországon
    • A tavalyi év főként a haszonjárművek piacán bizonyult rendkívül sikeresnek a Ford Magyarország számára, hisz 7599 db kishaszongépjármű értékesítésével 29 % piaci részesedéssel a piac csaknem egyharmad részét tudhatja magáénak az amerikai márka
    • A személyautók és haszongépjárművek összesített piacán 23327 gépjármű forgalomba helyezésével, 12,67% piacrészesedéssel 2019-ben a Ford szerezte meg a második helyet

    A 2019-es esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások 15,5% százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 184 ezres össz. darabszámot*.

    A kiváló iparági eredményekhez a Ford személy, és kishaszonjármű modelljei kimagasló mértékben járultak hozzá. A Ford 2019-ben 18 százalékos eladásnövekedésével húzta fel a piac eredményeit. A márka a második helyen zárt az összesített eladásokat tekintve 23327 eladott személy- és haszongépjárművel.

    A személyautó szegmensben a Ford megőrizte második helyét 15728 darab regisztrált személyautóval megtartva 10 százalékos piaci részesedését a szegmensben köszönhetően annak, hogy a 2018 bevezetett 10 új vagy teljesen megújult modell mellett 2019-ben is számos új modellt mutattak be Magyarországon.

    A hazai legnagyobb szegmens, a piac 37,6 százalékát kitevő SUV kategória előkelő 2. helyén a Ford áll mely szegmensben a kifutó Kuga az Ecosporttal és nagy méretű Edge modellekkel kiegészülve 5344 darabbal 9 százalékot tudhat magáénak.

    Az felső-közép kategóriában versenyző Mondeo is szép sikereket könyvelhetett el tavaly, majd 13 százalékkal növelve értékesítését elsősorban a várva várt Mondeo Hybrid kombi változatának köszönhetően.

    2019 tartogatott meglepetéseket a Focus modelleknél is, a népszerű modellből 2838 darab talált gazdára és megérkezett a Focus crossover Active és a csúcsmodell, a 280 lőerős Focus ST is.

    A tavalyi év második féléve érezhető fellendülést hozott az úgynevezett MPV szegmensben is,

    részben a Nagycsaládos 7 üléses progarmnak köszönhetően. A szegmensben az értékesítés 64 százalékkal nőtt és összesen 1425 Ford S-Max, Galaxy, Tourneo Connect és C-Max talált gazdára.

    A 7 üléses kampány legnépszerűbb modellje a Fordnál a S-Max és a Tourneo Custom kisbusz lett, az előbbi 109 százalékkal, (322 db) utóbbi 119 százalékkal 1720 darabbal szárnyalva túl a 2018-as értékesítési darabszámokat.

    A Ford a kishaszonjármű szegmensben 7599 eladott kishaszongépjárművel lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 29 százalékát jelenti, tehát elmondható, hogy tavaly közel minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. 2019-ben a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyett szerzett 2653 darabbal, közel 45 százalékos piaci részesedéssel. A szegmensben egyedülálló újdonsága a májusban bemutatott Ford Ranger Raptor Performance Pick-up, mely terepképességét ultra-erős alváz, egyedi futómű és gumiabroncs, 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú EcoBlue motor, 10 fokozatú automata sebességváltó, valamint Terepvezérlési Rendszer javítja. 2778 darab Ford Transit és 1084 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is.


  • A Ford látványosan bizonyította hibrid hajtású autóinak 5 csillagos biztonságát, hiszen a vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid a legjobb értékelést kapta az autók ütközésbiztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP tesztjén.

    Az idén Európában is debütáló amerikai Ford modell, az Explorer konnektoros hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a kontinensen. Az új Plug-In-Hybrid Explorer vezetője, utasai, illetve a többi közlekedő biztonságát egyaránt magasabb szintre emeli, hogy az autó szerkezetét az iparágban elsőként alkalmazott, és a Ford által szabadalmaztatott eljárással gyártott ulranagy szilárdságú acélelemek erősítik, és hogy előre és hátra tekintő érzékelőkkel működő technológiák segítenek elkerülni az ütközéseket, vagy csökkenteni a baleset súlyosságát.*

    A hétüléses SUV-modellt a Ford 3,0 literes, V6-os EcoBoost benzinmotorjából és egy elektromotor/generátorból összeállított 457 lóerős, 825 Nm forgatónyomatékú hajtáslánc mozgatja, amelynek tisztán elektromos hatótávolsága 48 km a városi forgalomban.**

    “Jövő év végéig 14 új hibrid és elektromos hajtású modellt mutatunk be, 2022 végéig pedig személyautóink több mint feléhez kínálunk majd valamilyen elektromos hajtási opciót, és vásárlóink biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen hajtási megoldást választanak is, elsőrangú biztonsági megoldásokkal felszerelt autót kapnak,” nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

    Az Explorer Plug-In Hybrid a Ford első hibrid hajtású modellje, amely 5 csillagos besorolást kapott az Euro NCAP tavaly bevezetett új, szigorúbb vizsgálatán. A jövőre már az EcoBoost Hybrid 48 voltos mild-hibrid hajtásláncával is megrendelhető Ford Focus volt az egyik első jármű, ami 5 csillagos eredményt ért el a 2018-as bevezetést követően.

    Erősebb és intelligensebb

    Az Euro NCAP egyaránt magas pontszámmal jutalmazta az Explorer Plug-In Hybrid felnőtt és gyermek utasainak védelmét.

    Az iparágban elsőként alkalmazott, 3D Hengerelve Hajlítás nevű eljárás lehetővé teszi, hogy a Ford ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat építsen be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, még erősebbé téve ezzel a biztonsági utascellát.

    Ez az acél olyan erős, hogy a szereléséhez szükséges furatokat lézerrel kell belőle kivágni. Az acéllemezeket először hengersorokon idommá formálják, majd a 3D Hengerelve Hajlítás eljárással hokibot formájúra ívelik, így alakítva ki belőle az egyetlen darabból álló szélvédőoszlop- és tetőelemet, amelynek szakítószilárdsága 1700 megapascal – vagyis erősebb, mint San Francisco híres Golden Gate hídjának fő tartókábelei.***

    A Ford által szabadalmaztatott eljárással készülő, ultranagy szilárdságú acél oldalelemek egészen a jármű padlólemezéig lenyúlnak, további védelmet biztosítva az utasoknak és a 13,1 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátornak. Mindegyik ilyen elem egyetlen darab hengerelt acélból készül, amit hegesztés előtt összeperemeznek. Az eljárás során az elemek belsejében cellák keletkeznek, ami tovább növeli szilárdságukat és merevségüket, ez pedig egyértelműen megmutatkozott az Explorer Plug-In Hybrid maximális pontszámán, amit az autó az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjén kapott.

    Az 5 csillagos eredményhez az alapáron kínált, kifinomult vezetéssegítő technológiák is hozzájárultak, például a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, az Intelligens Sebességkorlátozó vagy a Sávtartó Asszisztens.

    “Az alapáras automata vészfékrendszer jól működött a teszt során, méghozzá a városi forgalomra jellemző kis sebességtartományokban is, ahol gyakoriak az ostorcsapás-sérüléssel járó balesetek, és minden teszthelyzetben hatékonyan segített elkerülni az ütközéseket, vagy csökkenteni azok súlyosságát,” olvasható az Euro NCAP jegyzőkönyvében.

    Érdemes emellett megemlíteni az Európában elsőként kínált Tolatási Fékasszisztenst is, amely radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az autó nyomvonalán megjelenő, 28 cm-nél magasabb és 7,5 cm-nél szélesebb akadályokat, és automatikus fékezéssel akadályozza meg a koccanást, ha az autó 1,5-12 km/órás sebességgel tolat.

    A Tolatási Fékasszisztens 1,5 másodpercre állítja meg az autót, mielőtt újra átadja a teljes irányítást a vezetőnek, aki így a manőver folytatása előtt felmérheti a helyzetet. A tolatókamera alapáras.

    A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő és a 12,3 colos digitális műszeregység. A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum kivitelben.

    Az elektromotorral az Explorer Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Az akkumulátor az autó bal első sárvédőjén, az ajtó és a kerékjárat között kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

  • Az új Ford Puma a legújabb Ford modell, amely 5 csillagos értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló Euro NCAP független szervezettől.

    A SUV-inspirációval megalkotott Puma crossover a 2018-ban bevezetett, szigorúbb tesztelési módszerek alapján is a lehető legmagasabb besorolást érte el. Az EcoBoost Hybrid hajtással is megrendelhető Puma egyike annak a nyolc Ford-modellnek, amelyek 5 csillagos biztonságot nyújtanak vásárlóiknak.

    Az Euro NCAP magas pontszámmal díjazta a felnőtt és a gyermek utasok védelmét, és az autó teljes pontszámmal teljesítette a teljes fedésű oldalütközéses vizsgálatot, illetve azt a meg keményebb tesztet, amikor a jármű egy oszloppal ütközik oldalról. A szervezet a Puma biztonsági rendszereit is kiemelte az értékelésben, megemlítve az Aktív Fékezés funkcióval kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert, az Intelligens Sebességhatárolót és a Sávtartó rendszert.

    A Puma az ötödik Ford-modell, amely 2019-ben 5 csillagos besorolást kapott: idén ugyanilyen kiválóan teljesített a Ford Focus, a Mondeo (amit az új protokoll szerint is újra leteszteltek), a Kuga és az Explorer Plug-In Hybrid is. Ugyancsak 5 csillaggal büszkélkedhet a Fiesta (2017-ben tesztelve), a Galaxy (2015) és az S-MAX (2015).

    A legfontosabb eredmények

    Az Euro NCAP vizsgálatán a Puma 94 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelmében, 84 százalékot a gyermek utasok védelmében, 77 százalékot a sérülékeny egyéb közlekedők védelmében, és 74 százalékot a biztonsági segédrendszerek terén

    A Puma maximális, 16 pontos eredménnyel teljesítette az oldalirányú ütközési teszteket, és ugyancsak maximális 12 pontot kapott a gyermekvédelmi rendszer megbízhatóságára

    A Puma környezetét 12 ultrahangos érzékelő, három radar és két kamera figyeli, adatokkal látva el az autó számos Ford Co-Pilot360 technológiáját, amelyek fokozzák a biztonságot, megkönnyítik a vezetést és a parkolást, és még kellemesebbé varázsolják a vezetés élményét

    Az új Ford Puma

    A kompakt crossoverek piacán nemrégiben bemutatkozó Ford Puma hatásosan egyesíti a lenyűgöző külső formaterv, a kategóriaelső praktikum és a kifinomult mild hibrid hajtáslánc előnyeit.

    A Ford 48 voltos EcoBoost Hybrid technológiája élvezetes teljesítményt, gyors gázreakciókat és kedvező üzemanyag-fogyasztást biztosít. A mild hibrid hajtás észrevétlenül kombinálja az elektromos nyomaték-rásegítést és a csekély súrlódású, háromhengeres, akár 155 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotor működését.

    Karizmatikus stíluselemeivel – például a sárvédők tetejére épített fényszórókkal – az új Ford Puma új fejezetet nyit a Ford formatervezési filozófiájában. A kompakt crossover magabiztos kiállását hatásosan hangsúlyozza a magas üléshelyzet, ráadásul az autó kategóriaelső, 456 literes csomagteret kínál.

    Euro NCAP

    Az Euro NCAP azért alkotta meg ötcsillagos értékelési rendszerét, hogy az autóvásárlók a lehető legegyszerűbben hasonlíthassák össze az egyes modellek biztonságát, és könnyen kiválaszthassák a nekik megfelelő járművet.

    A biztonsági besorolás egy tesztsorozat eredményeként áll össze; a teszteket az Euro NCAP tervezte meg és hajtja végre. Ezek a tesztek – némileg leegyszerűsítve – azokat a leggyakoribb valós ütközésfajtákat szimulálják, amelyek az utasok vagy más közlekedők sérülését, illetve halálát okozhatják.

    A csillagok száma jelzi, hogyan teljesített az autó az Euro NCAP tesztjein, de az eredményt az is befolyásolja, milyen biztonsági rendszerekkel szereli fel a gyártó az autót mindegyik piacon. Ezért a több csillag nemcsak a jó teszteredményt mutatja, hanem azt is, hogy a tesztelt modell biztonsági felszereltsége minden európai vásárló számára elérhető.

  • Új Ford Ranger akció

  • Családi élményekre tervezve!

  • Ajándék téligumi a Nyílt Hétvégén

    Ez az esemény már lezárult.

  • Ford Kuga akció

  • Ford Mondeo akció

  • A Ford ma mutatta be először a stílusos, gazdagon felszerelt Puma Titanium X modellt, röviddel azt megelőzően, hogy az autó a jövő héten reflektorfénybe áll a Frankfurti Autószalonon.

    A cikk itt folytatódik

  • Családi autó állami támogatással

  • Arra tervezték, hogy a legtöbbet hozza ki a mai, modern életből. Innovatív, „emberközpontú” dizájn, merész SUV formák és kifinomult hybrid motor:

    a Ford Puma nem kéri az Ön figyelmét – egyszerűen megköveteli.

    A cikk itt folytatódik

  • Most 2,5 millió forintos állami támogatással juthat hozzá a Ford 7, illetve 9 üléses autóihoz.

    A cikk itt folytatódik

  • Ford Mondeo Hybrid

  • Új Ford Ranger Raptor

    Az igazi kaland a terepen kezdődik.

    Nem akármilyen pick-up. Amint feltűnik a Ford Ranger Raptor, egyből látszik, hogy ez nem pusztán egy újabb pick-up. Minden részlete a valódi életre lett tervezve, legyen szó akár hegyvidékről, folyómederről vagy sivatagról. Az első és hátsó lökhárítók, az első védőlemez, a már védjeggyé vált hűtőrács és a masszív abroncsos felni miatt már pusztán megjelenésével önbizalmat sugároz. Bármerre jár, sosem marad észrevétlen. És a Ranger Raptorral valóban bárhová eljuthat.

    Az új Ranger Raptor nemcsak erejével tűnik ki a többi autó közül, páratlan intelligenciával is rendelkezik. Amint helyet foglal az egyedi tervezésű vezetőülésben és magához ragadja a bőrborítású kormányt, azonnal számos korszerű technológiát vehet az irányítása alá. A Ranger Raptorral Öné lehet az egész világ! A modell vadonatúj Terepvezérlési rendszerrel is rendelkezik. Ezzel a terepkezelő rendszerrel könnyedén választhat hatféle terepre optimalizáló üzemmód közül: Normál üzemmód, Sport üzemmód, Fű, Murva és Hó üzemmód, Sár és Homok üzemmód, Szikla üzemmód, Baja üzemmód az igazi kihívást jelentő terepekhez.

    Nincs számára legyőzhetetlen akadály

    A Ford Ranger Raptor tökéletesen egyesíti a Ford Performance DNA-t a páratlan terepjáró képességgel. A legendás Fox Pro felfüggesztés teljesítményre született. Arra hangoltuk, hogy a legdurvább terepen is megállja a helyét – hogy elnyelje a rázkódásokat és könnyedén kisimítsa az utak egyenetlenségeit. Az egyedülálló, szupererős alvázát nagy szilárdságú, ötvözött acélból kovácsoltuk, hogy terepen minden körülménynek megfeleljen. Valójában az autó minden egyes tulajdonsága biztosítja, hogy a Raptor a tökéletes off-road élményt nyújtsa.

  • Végleg eltűntek azok az idők, amikor csak a benzin és a dízel motorok között lehetett választani. Napjainkban már bőséges a paletta: a mild hybrid, hybrid, plug-in hybrid és teljesen elektromos járművek is elérhetőek. Nem egyszerű eligazodni az új műszaki megoldások között, de bízunk benne, hogy tájékoztatóink segítségével megkönnyítjük a választást.

    A Ford Mondeo Hybrid kombit két energiaforrás hajtja: egy hagyományos üzemanyaggal működő és egy akkumulátorral táplált, elkeltromos motor.

    A rendszer automatikusan vált a hagyományosról csak elektromos üzemmódra, a legjobb teljesítmény és gazdaságosság elérése érdekében pedig a két rendszert akár egyszerre is működtetheti. A hybrid hatékonyságát még tovább növeli a visszatápláló fékrendszer, amely áramfejlesztés céljából begyűjti a fékezés közben alapvetően elvesző energiát, és a nagyfeszültségű akkumulátorok töltésére fordítja.

    A Ford SmartGauge rendszere az EcoGuide funkcióval kombinálva forradalmi dizájnnal és intuitív felhasználói felülettel segíti a hatékonyabb vezetéshez. A műszerfalon található, nagyfelbontású LCD-képernyők olyan valós idejű adatokat szolgáltatnak, mint például az üzemanyagszint vagy az akkumulátor töltöttségi szintje. A képernyőn látható animációk segítségével pedig figyelemmel követheti, hogy mikor vezet a leghatékonyabban.

    Takarékos és sokoldalú

    A nagyobb szállító képességet igénylő vásárlók számára az új Mondeo Hybrid kombi a hagyományos hajtású autók nagy hatótávolságát és szabadságát, valamint az elektromos hajtás takarékosságát és kifinomultságát nyújtja. Ráadásul az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról újratölteni.

    Csendes indulás, finom haladás

    A kombi karosszériához és a kupés stílusú négyajtós kivitelhez egyaránt megrendelhető öntöltő hibrid rendszer tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót; a csendes indulás és a finom haladás különösen a városi utakon és az araszoló forgalomban bizonyul majd hasznosnak.

    A hibrid meghajtás elemei

    A 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó, ami a fokozatmentes váltóművek teljesítményét kínálja.

    Töltés fékezés közben

    Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Ez a megoldás hatékonyan járul hozzá a kedvező CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatokhoz.

    403 liternyi csomagtér

    Az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt, amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak, és 1.508 litert a hátsó üléssor ledöntése után; ez utóbbi esetben sík padlófelület alakítható ki, ami megkönnyíti a nagyobb tárgyak ki- és bepakolását. A csomagtér padlója alatt további 

    150 és 190 lóerős EcoBlue motorok

    A Ford Mondeo vásárlói immár a 2,0 literes EcoBlue dízelmotort is megrendelhetik, ami egy nagyobb lökettérfogatú erőforrás teljesítményét, forgatónyomatékát és menetdinamikáját kínálja – egy kisebb blokk üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása mellett.

    Nyolcfokozatú automata sebességváltó

    A 150 és 190 lóerős EcoBlue motorokhoz megrendelhető új, nyolcfokozatú automata sebességváltót úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, mégis gyors gázreakciókat és sima, gyors fokozatváltásokat biztosítson.

    Hatfokozatú manuális sebességváltó

    A 2,0 literes EcoBlue motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelhető, és az extrák listáján az Intelligens Összkerékhajtás is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon.

    1,5 literes EcoBoost motor

    A Ford 165 lóerős, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja továbbra is megmarad a kínálatban. Az erőforrás CO2-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km; ezekhez a kedvező értékekhez az integrált kipufogó-leömlő és a vízhűtéses töltőlevegő-hűtő alkalmazása is hozzájárul.

    Most nézzük mi várja az utazókat egy Ford Mondeo Hybridben!

    Egyértelműen prémium érzés

    A Mondeo külső és belső dizájnjának elegáns megújítása tovább fokozza a négyajtós, ötajtós és kombi változatok prémium jellegét, és még egyértelműbben kihangsúlyozza az egyes kivitelek (Titanium, ST-Line és Vignale) közti vizuális különbségeket.

    Vizuális könnyedség

    Az autó hátsó részén a leglátványosabb változást az hozta, hogy az új, C-alakú hátsó lámpatesteket teljes szélességükben keresztezi egy stílusos, selyemfényű ezüst vagy króm színű díszléc. A tervezők megőrizték a Mondeo karcsú, “vizuális könnyedséget” sugalló profilját.

    Stop & Go rendszer

    A nyolcfokozatú automata sebességváltó előnyeit kihasználva a Stop & Go rendszer szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép. Ez a megoldás különösen az araszoló nagyvárosi forgalomban növeli érezhetően a vezető komfortérzetét

    SYNC 3

    A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével Mondeo vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt, a klímaberendezést és a csatlakoztatott okostelefonokat. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható, és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel

    Adaptív Sebességtartó Automatika

    A Mondeohoz Adaptív Sebességtartó Automatika is kérhető, ami automatikusan biztonságos és kényelmes követési távolságot tart az elöl haladó jármű és a Ford között; a rendszert Stop & Go funkció egészíti ki

    Intelligens Sebességhatároló

    A Mondeo kínálatában most először jelenik meg az Intelligens Sebességhatároló, ami a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés előnyeit egyesítve a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó legnagyobb sebességét.

  • Az amszterdami ‘Go Further’ rendezvényen bemutatott elektromos autóik széleskörű kínálata új fejezetet nyit a Ford történetében.

    A Ford Hybrid gyűjtőnév alatt megjelenő új modellkínálat mild hybrid, plug-in hybrid és full hybrid hajtásláncai kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és kellemes vezetési élményt kínálnak az európai vásárlóknak, immár az elektromos hajtású autókra is kiterjesztve a Ford közismert értékeit: a megbízhatóságot, a megfizethetőséget és az élvezetes vezethetőséget.

    A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be a vadonatúj, közepes méretű Kuga SUV-t, a márka első modelljét, amely egyaránt megrendelhető mild hybrid, plug-in hybrid és full hybrid hajtással.

    Itt volt látható először a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid hétüléses SUV és az új Tourneo Custom Plug-In Hybrid nyolcüléses személyszállító is; mindkét modell hatásosan kombinálja a tisztán elektromos hajtás előnyeit a hagyományos belsőégésű motorok által kínált hatótávolsággal és szabadsággal.

    A Ford az új Fiesta EcoBoost Hybrid és Focus EcoBoost Hybrid modelleket is kiállítja, amelyeknek kifinomult mild hybrid technológiája csökkenti a CO₂-kibocsátást, az üzemanyag-fogyasztást, és még lendületesebb, élvezetesebb vezetési élményt nyújt.

    A vállalat itt jelentette be azt is, hogy 2021-ben egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Transittal bővíti elektromos haszongépjárműveinek palettáját. A kifejezetten elektromos hajtásra tervezett áruszállító értékesen hozzájárulhat a települések levegőtisztasági törekvéseihez, miközben alacsonyabb üzemeltetési költséget kínál.

    “Előremutató, fejlett technológiájú, és a különféle vásárlói igényekre számos különféle elektromos megoldást kínáló Ford Hybrid járművek minden eddiginél több ember számára jelentenek majd megfelelő és megfizethető alternatívát,” jelentette ki Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “A ma bemutatott modellek csupán a kezdetet jelentik tervünk megvalósításában, amelynek célja egy átfogó, okos járműkínálat megalkotása egy okos világ számára. A Fiestától a Transitig minden egyes új modellünkhöz kínálunk majd valamilyen elektromos hajtásláncot; olyat, ami a leginkább illik európai vásárlóink igényeihez és pénztárcájához.”

    Az Európában már jelenleg is kapható, vagy biztosan megjelenő Ford Hybrid modellek:

    • Mondeo Hybrid négyajtós és kombi változat: az autó öntöltő, full hybrid, benzines-elektromos hajtáslánca valós alternatívát jelent a dízelekkel szemben, A Mondeo Hybrid kombi új, sportos ST-Line változatát ma láthatta először a nagyközönség
    • Transit EcoBlue Hybrid és Transit Custom EcoBlue Hybrid: a mild hybrid technológia mérsékli a haszongépjárművek üzemeltetési költségét
    • Tourneo Custom EcoBlue Hybrid: a nyolc/kilencüléses személyszállító üzemanyag-fogyasztását mild hybrid technológia mérsékli
    • Transit Custom Plug-In Hybrid: az autó fejlett elektromos hajtásának hatótávolságát a Ford 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja hosszabbítja meg. A jármű próbaüzeme jelenleg is folyik Londonban (később pedig Valenciában és Kölnben folytatódik), hogy pontosan kiderüljön, milyen előnyöket jelent ez a megoldás a környezet és a vásárlók számára

    2020-ban érkezik a Mustang ihlette, tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű SUV, amelynek a WLTP szabvány alapján kiszámított hatótávolsága 600 km. Az autó akkumulátora alkalmas a gyors feltöltésre.*

    A Ford egy egyedi gyártású Ford Transit Smart Energy elnevezésű tízüléses minibusz-tanulmányautó segítségével kutatja az új megoldásokat arra, hogyan bővíthető az akkumulátorról működő elektromos hajtású járművek hatótávolsága.

    Felvillanyozó jövőkép

    A Ford elkötelezetten dolgozik azon, hogy piacvezető legyen az elektromos autók piacán, széles választékot kínálva vásárlóinak az ilyen hajtásláncokból, megfelelő elérést biztosítva számukra a feltöltő infrastruktúrához, valamint fejlett konnektivitási megoldásokkal és hasznos mobilitási megoldásokkal segítve őket mindennapjaikban.

    A Ford ez év elején jelentette be, hogy a vadonatúj Focus után bemutatott összes új modelljéhez, illetve a már meglévő járművek új változataihoz kínál majd valamilyen elektromos hajtáslánc-opciót. Ezekhez az autókhoz megrendelhető lesz a plug-in hybrid, a mild hybrid, a full hybrid és az akkumulátoros elektromos hajtáslánc-technológiák egyike (vagy közülük akár több is), így a Ford az európai piac egyik legátfogóbb kínálatával rendelkezik majd.

    A Ford Hybrid és tisztán elektromos hajtású modellek változatos hajtáslánc-palettája és műszaki megoldásai olyan teljesítményt és sokoldalúságot biztosítanak, ami túlszárnyalja a vásárlók elvárásait, és mindig megfelelő megoldást kínálnak a különféle járművek különféle felhasználási módjaihoz.

    Jó példa erre a Szíjhajtású Integrált Indítómotor/Generátor, ami elektromos forgatónyomaték-rásegítéssel fokozza a dinamikus benzinmotor által nyújtott vezetési élményt a Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid családi autókban, egyszerre javítva teljesítményüket, gázreakciójukat és üzemanyag-fogyasztásukat. Az EcoBlue Hybrid modellek – például a Transit Custom és a Tourneo Custom – esetében ez a technológia arra szolgál, hogy még tovább csökkentse a dízelmotorok egyébként is alacsony üzemanyag-fogyasztását.

    Az új Kuga Plug-In Hybrid és Explorer Plug-In Hybrid SUV-modellek hajtáslánca hatásosan kombinálja a belsőégésű motor, a hálózatról tölthető akkumulátor és az elektromotor előnyeit a kiváló üzemanyag-fogyasztás és a nulla károsanyag-kibocsátású autózás érdekében. A Kuga teljesítménymegosztó hibrid váltóműve optimálisan ötvözi a kétféle erőforrás teljesítményét, az Explorer párhuzamos hibrid rendszere pedig egyszerre kínálja a belsőégésű motor és az elektromotor teljes erejét a maximális vontatási kapacitáshoz.

    A Transit Custom Plug-In Hybrid és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid soros hibrid konfigurációjában is egy hálózatról tölthető akkumulátor és egy elektromotor működik. Az akkumulátort menet közben egy üzemanyag-takarékos benzinmotor tölti, ami nem áll fizikai összeköttetésben a kerekekkel.

    A Mondeo Hybrid full hybrid rendszere tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót, ami különösen hasznos a belvárosokban és az araszoló forgalomban. Ez a hajtáslánc kiküszöböli az autósok félelmét az akkumulátor lemerülésétől, és szükségtelenné teszi, hogy az akkut külső áramforrásról töltsék fel.

    A Ford jövőbeli, tisztán elektromos hajtású járművei új generációs konnektivitást kínálnak majd a menet közbeni online frissítések érdekében, és a vállalat már jelentősen előrehaladt a töltési megoldások fejlesztésében. A Ford az IONITY konzorcium alapító tagja; a társulás célja, hogy 2020-ig 400 gyorstöltő állomást létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken. Az állomások 350 kW kapacitása jelentősen csökkentené a napjainkban szokásos feltöltési időt.

    A Ford a NewMotion partnereként az üzlethálózat több mint 100.000 állomásból álló, 28 európai országot lefedő feltöltő hálózatát is felkínálhatja vásárlóinak. Mindemellett a Ford saját, intelligens otthoni töltőrendszerén is dolgozik, és megállapodásokat köt a jelentősebb áramszolgáltatókkal, hogy biztosítsák a vásárlók számára a speciális elektromosautó-tarifákat és a töltőberendezések felszerelését.

    „Az elektromos hajtásláncok terén nem létezik univerzális, mindenki számára egyformán megfelelő megoldás,” mondta Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. „A Ford sokoldalú hajtáslánc-stratégiáját úgy alakítottuk ki, hogy vásárlóink biztosan megtalálják a megfelelő megoldást elektromos autójuk előnyeinek tökéletes kiaknázására és a vezetési élmény felhőtlen élvezetére.”

    A Kuga teljes körű hibrid kínálata

    A vadonatúj Ford Kuga a márka első személyautója, amely egyaránt megrendelhető mild hybrid, plug-in hybrid és full hybrid hajtással.

    A vadonatúj modell bemutatásától kezdve, azaz már idén megrendelhető Kuga Plug-In Hybrid változat egy hagyományos belsőégésű motor hatótávolságát és szabadságát ötvözi az elektromos hajtás takarékosságával és kifinomult működésével. A 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer teljesítménye 225 LE. A Kuga Plug-In Hybrid 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.*

    A kifinomult Kuga Titanium, a sportos Kuga ST‑Line és a magasabb szegmenseket idéző Kuga Vignale változatokban kapható modell új, formás külső dizájnja, az eddiginél is tágasabb kabinja és prémium szolgáltatásai kellemes utazást ígérnek. A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) segítségével a vezető minden eddiginél egyszerűbben és magabiztosabban közlekedhet az araszoló forgalomban és az autópályán egyaránt. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 egyetlen gombnyomásra, teljesen automatikusan elvégzi a parkolási manővert.

    Explorer Plug-In Hybrid: tisztán elektromos hajtás, hamisítatlan luxushangulat

    A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum változatban. Mindkét kivitelt olyan hajtáslánc mozgatja, amelyben a 3,0 literes EcoBoost benzinmotor, az elektromotor és generátor hatékony kombinációja 450 LE teljesítményt és 840 Nm forgatónyomatékot kínál. A nagyméretű SUV 40 kilométert tehet meg tisztán elektromos hajtással; az Explorer Plug-In Hybrid várhatóan 78 g/km CO2-kibocsátással és 3,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztással működik majd.

    A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő, a 12,3 colos digitális műszeregység, illetve a családbarát kialakítású, rugalmasan variálható ülésrendszer, ami akár hét utas számára is kényelmes helyet biztosít.

    Az alapáron kínált Ford Intelligens Összkerékhajtást hét választható üzemmód egészíti ki, így a 10 fokozatú automata sebességváltóval felszerelt autó a nagyvárosi forgalomban ugyanolyan optimális teljesítményt nyújt, mint a terepen.

    A Tourneo Plug-In Hybrid hozzájárul a nagyvárosok csekélyebb légszennyezéséhez

    Az európai vásárlók 2019 második felében rendelhetik majd meg a nyolcüléses Tourneo Custom Plug-In Hybrid modellt, amit arra terveztek, hogy behajthasson az ultra-alacsony emissziójú járművek számára fenntartott zónákba is, amelyek egyre szaporodnak az európai nagyvárosokban.

    A Tourneo Custom Plug-In Hybrid első kerekeit egy elektromotor/generátor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja gondoskodik. A tervek szerint a fejlett hibrid hajtáslánccal az autó 50 km-t tud majd megtenni nulla károsanyag-kibocsátással, az 1,0 literes EcoBoost motor rásegítésével pedig 500 km lesz a hatótávolsága. Az autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 75 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100 km lesz.

    A Tourneo Custom praktikumát és kényelmét még magasabb szintre emeli, hogy a modell egyedülálló szolgáltatást kínál saját kategóriájában, hiszen két hátsó üléssora egymással szembe (“konferencia” beállítás) és a menetirány felé is fordítható.

    Tisztán elektromos hajtású változat is készül a Transitból

    2021-től várható a vadonatúj, tisztán elektromos hajtással működő Ford Transit megjelenése, amit a Ford a vállalkozások igényei alapján egy sokoldalú, nulla károsanyag-kibocsátású városi áruszállítónak tervez. A tisztán elektromos hajtású Transit többféle felépítménnyel lesz kapható, és vásárlói biztosan számíthatnak a Transittól megszokott praktikumra és strapabírásra.

    Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid: kisebb emisszió, nagyobb erő

    A Fiesta EcoBoost Hybrid és Focus EcoBoost Hybrid modellekben kifinomult mild hybrid hajtás működik majd, amit úgy hangolnak a mérnökök, hogy az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is garantálja a lelkesítő teljesítményt és a készséges gázreakciókat – vagyis a Ford “élvezetesen vezethető” karakterét.

    A normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

    A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres 1,0 literes EcoBoost belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

    Az intelligens, önvezérlő mild Hybrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:

    • Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 50 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését, és hozzájárulva a tervezett 112 g/km CO₂-kibocsátás és 4,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztás (Fiesta), illetve a 106 g/km CO₂-kibocsátás és 4,7 l/100 km üzemanyag-fogyasztás (Focus) eléréséhez.
    • Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett, így ideális teljesítményt és élvezetes vezetési élményt kínál

    Az elektromos forgatónyomaték-kiegészítés ütősebb, dinamikusabb teljesítményt eredményez, különösen a belsőégésű motor alacsonyabb fordulatszám-tartományaiban, így a vezetés élménye közvetlenebb és rugalmasabb lesz. A BISG alkalmazása azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornásszák fel a blokk teljesítményét, mivel a forgatónyomaték-kiegészítés jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így a motor gyorsabban pörög fel.

    „1,0 literes EcoBoost motorunk már bebizonyította, hogy egyszerre üzemanyag-takarékos és erős. Az EcoBoost Hybrid technológia most mindezt még magasabb szintre emeli,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Biztosak vagyunk benne, hogy vásárlóink megszeretik majd EcoBoost Hybrid hajtásláncaink zökkenőmentes és azonnali teljesítmény-leadását, akárcsak azt, hogy ezentúl ritkábban kell ellátogatniuk a benzinkútra.”

    A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,3 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid modellek Start-Stop technológiája a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhessen, például amikor az autót 15 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták.

    A Ford EcoBlue Hybrid technológia is a fentiekhez hasonlóan kombinálja az elektromos nyomatékrásegítést a Ford 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjával, így biztosítva az ugyancsak még idén kapható Ford Kuga EcoBlue Hybrid modell várhatóan 132 g/km CO₂-kibocsátását és 5,0 l/100 km üzemanyag-fogyasztását.

    A Smart Energy tanulmány már a jövőbe tekint

    A Ford bemutatja az új Transit Smart Energy tanulmányautót is, azaz egy egyedi gyártású 10 üléses minibuszt, amelynek segítségével a vállalat új megoldásokat keres arra, hogyan bővíthető az akkumulátorról működő elektromos hajtású járművek hatótávolsága.

    A németországi Merkenich Műszaki Központ mérnökei által tervezett, 4 órás feltöltéssel 150 kilométeres hatótávolságot kínáló tanulmányautó a Ford Transit alapjaira épül, és ugyanazzal az akkumulátoros elektromos hajtáslánc-technológiával szerelték fel, ami a StreetScooter WORK XL modellben is működik. A járműben több energiatakarékos és energiatermelő innováció is található:

    • Egy innovatív hőcserélő rendszer, ami a hajtáslánc hulladékhőjét, a külső levegő hőjét és a kabin levegőjének hőjét felhasználva akár 65 százalékkal mérsékli a fűtési rendszer terhelését; az autó hatótávolságában ez 20 százalékos növekedést jelent
    • A motoros mozgatású oldalsó tolóajtó csak félig nyílik ki, hogy csökkentse a belső tér hőveszteségét; a szerkezetet az utasok működtethetik egy okoseszközzel. Az ajtó nyitásakor a fűtés, a szellőzés és a klímaberendezés légbefúvói automatikusan kikapcsolnak
    • Az utasok a fűthető utasülésekkel és felületekkel szabályozhatják a lokális hőmérsékletet, csökkentve ezzel a nagyméretű kabin energiaszükségletét
    • A tetőn elhelyezett hat darab napelem egy 12 voltos akkumulátort tölt, ami árammal látja el az ülésfűtést, a kabinvilágítást és a fedélzeti elektromos rendszereket, köztük a mobil eszközök vezeték nélküli töltőberendezését is
    • Az ajtó és a hátsó utastér közé beépített polikarbonát térelválasztó szintén csökkenti a hőveszteséget, amikor az utasok ki- vagy beszállnak, emellett pedig megvédi az utasokat a külső hőhatásoktól
    • A szellőztetett, dupla üvegezésű ablakok miatt kevesebb a hideg felület az utastérben, és ez a megoldás a hőveszteséget is hatékonyan mérsékli
    • A hangulatvilágítás a kabin hőmérsékletétől függően változik: a fűtés idején piros, a hűtés idején kék, mivel ez is befolyásolja az utasok hőérzetét
    • A szigetelt hátsó padló- és tetőlemez tovább csökkenti a kabin hőveszteségét

    A jövőben egy olyan megoldás is megjelenik majd a járműben, amellyel a vezető egyenként fűtheti vagy hűtheti az üléseket, és kikapcsolhatja a rendszerből azokat, amelyeken nem ül senki. Az automatikus utasérzékelés ötlete a már létező légzsák-kikapcsoló technológiából származik.

    A Ford arra számít, hogy a Transit Smart Energy tanulmányautó közúti tesztje még idén megkezdődik, miután a mérnökök elvégezték a jármű szélcsatorna-vizsgálatát.

    “A tanulmányautó fejlesztése során számos okos megoldást találtunk az energiatakarékosságra, amelyek segíthetnek praktikusabbá és élvezetesebbé formálni a holnap elektromos hajtású autóit,” mondta Kilian Vas, a Ford Európa jármű-architektúra részlegének projektvezetője.

  • A hát és derékfájás világszinten is a mozgáskorlátozottság vezető oka, és olyan egészségi állapot, ami a szakemberek becslése szerint az európai emberek felét érinti életük egy bizonyos szakaszában. Ez a fájdalom mind az autóvezetők, mind utasaik számára kellemetlen élménnyé változtathatja az utazást.

    Annak érdekében, hogy enyhítse az autóban ülők hátfájását, a vadonatúj Ford Focus olyan vezető- és első utasülést kínál, ami 18 irányban állítható, és így maximális megtámasztást és komfortot biztosít. A Focus ezzel jogosulttá vált az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétjére.

    A Focus az első Ford-modell, amely ajánlást kapott az AGR független tesztelő bizottságától; e szervezet különféle egészségügyi területek szakértőiből áll. A minősítő pecsét megszerzéséhez fontos elvárás, hogy az ülést hozzá lehessen állítani az adott utas üléspozíciójához, és ne az illetőnek kelljen hozzáigazítania testhelyzetét az üléshez.

    “Ha valaki helytelen pozícióban ül, akkor a teste előrecsúszik, és ez nyomást gyakorol a derekára. A Focus esetében arra összpontosítottunk, hogy kifejlesszünk egy 18 irányban állítható ülést, ami minden emberhez hozzáigazítható, így magasságától és testalkatától függetlenül bárki beállíthatja a számára legmegfelelőbb üléshelyzetet, ami még a hosszú utazások alatt is kényelmes,” mondta el Glen Good, a Ford Focus programvezető főmérnöke.

    Az európai autósok átlagosan napi egy órát töltenek járművükben, nem számítva a forgalmi dugókban és a parkolóhely keresésével eltöltött időt.* Egy brit felmérés szerint az autóvezetők 75 százaléka küzd hátfájással a rossz üléshelyzet miatt, ez pedig nyaki fájdalmakhoz, izomfáradáshoz és keringési problémákhoz vezethet, ami miatt a vezető gyorsabban kifárad. A Ford mérnökei úgy tervezték meg a vadonatúj Focus ülését, hogy az megfeleljen az AGR elvárásainak. Mindez azonban nem a pecsét megszerzéséről szól, sokkal inkább arról az emberközpontú szemléletről, ami az ügyfél-élményt helyezi a tervezés középpontjába, és arról, hogy a Ford meg akar felelni a Focus-vásárlók igényeinek, akik közül sokan extra comb- és derék-megtámasztást kértek. A Focus 18 irányban állítható ülésében a megfelelő hát-, nyak- és comb-megtámasztás mellett beállítható az ülésmagasság, az ülőlap hossza és dőlésszöge, és az ülés oldalán található kapcsolóval a motoros deréktámasz is négy irányban mozgatható.

    Ahogy a deréktámasz, úgy a fejtámla is négy irányban állítható, és a combtámasz hosszát is be lehet állítani (erre az előző generációs Focusban nem volt lehetőség). A Ford ülésfejlesztő szakemberei még pályateszteket is végeztek, hogy megtalálják az optimális ülés-kialakítást, ami a különböző magasságú, testsúlyú és testalkatú férfiak és nők számára egyaránt megfelelő. A tartóssági tesztek során 150.000 kilométeren át használták az üléseket valós körülmények között, a Ford “Robutt” nevű robotizált fenékszimulátora pedig 10 évnyi használatot sűrített bele három napba, amikor 7500 alkalommal ült ki-be, pattogott és mocorgott az üléseken.

    A lehető legsimább rugózás érdekében a Focusban kátyúfelismerő technológia is működik, mérsékelve az úthibák okozta rázkódást, a hátul utazóknak pedig 5 centiméterrel hosszabb térd-, és 6 centiméterrel szélesebb csípőtér jut, mint az előző generációs Focusban.

    „Az autó üléseinek jó ergonómiája rendkívül fontos, különösen akkor, ha valaki gyakran vezet. Örülünk, hogy a Ford is csatlakozik a hátfájás elleni küzdelemhez, még több ember számára téve elérhetővé a komfortos üléseket,” nyilatkozta Detlef Detjen, az Aktion Gesunder Rücken e.V. ügyvezető igazgatója.