Hírek és események

  • 2015
  • Családi élményekre tervezve!

  • Ajándék téligumi a Nyílt Hétvégén

  • Ford Kuga akció

  • Ford Mondeo akció

  • A Ford ma mutatta be először a stílusos, gazdagon felszerelt Puma Titanium X modellt, röviddel azt megelőzően, hogy az autó a jövő héten reflektorfénybe áll a Frankfurti Autószalonon.

    A cikk itt folytatódik

  • Családi autó állami támogatással

  • Arra tervezték, hogy a legtöbbet hozza ki a mai, modern életből. Innovatív, „emberközpontú” dizájn, merész SUV formák és kifinomult hybrid motor:

    a Ford Puma nem kéri az Ön figyelmét – egyszerűen megköveteli.

    A cikk itt folytatódik

  • Most 2,5 millió forintos állami támogatással juthat hozzá a Ford 7, illetve 9 üléses autóihoz.

    A cikk itt folytatódik

  • Ford Mondeo Hybrid

  • Új Ford Ranger Raptor

    Az igazi kaland a terepen kezdődik.

    Nem akármilyen pick-up. Amint feltűnik a Ford Ranger Raptor, egyből látszik, hogy ez nem pusztán egy újabb pick-up. Minden részlete a valódi életre lett tervezve, legyen szó akár hegyvidékről, folyómederről vagy sivatagról. Az első és hátsó lökhárítók, az első védőlemez, a már védjeggyé vált hűtőrács és a masszív abroncsos felni miatt már pusztán megjelenésével önbizalmat sugároz. Bármerre jár, sosem marad észrevétlen. És a Ranger Raptorral valóban bárhová eljuthat.

    Az új Ranger Raptor nemcsak erejével tűnik ki a többi autó közül, páratlan intelligenciával is rendelkezik. Amint helyet foglal az egyedi tervezésű vezetőülésben és magához ragadja a bőrborítású kormányt, azonnal számos korszerű technológiát vehet az irányítása alá. A Ranger Raptorral Öné lehet az egész világ! A modell vadonatúj Terepvezérlési rendszerrel is rendelkezik. Ezzel a terepkezelő rendszerrel könnyedén választhat hatféle terepre optimalizáló üzemmód közül: Normál üzemmód, Sport üzemmód, Fű, Murva és Hó üzemmód, Sár és Homok üzemmód, Szikla üzemmód, Baja üzemmód az igazi kihívást jelentő terepekhez.

    Nincs számára legyőzhetetlen akadály

    A Ford Ranger Raptor tökéletesen egyesíti a Ford Performance DNA-t a páratlan terepjáró képességgel. A legendás Fox Pro felfüggesztés teljesítményre született. Arra hangoltuk, hogy a legdurvább terepen is megállja a helyét – hogy elnyelje a rázkódásokat és könnyedén kisimítsa az utak egyenetlenségeit. Az egyedülálló, szupererős alvázát nagy szilárdságú, ötvözött acélból kovácsoltuk, hogy terepen minden körülménynek megfeleljen. Valójában az autó minden egyes tulajdonsága biztosítja, hogy a Raptor a tökéletes off-road élményt nyújtsa.

  • Végleg eltűntek azok az idők, amikor csak a benzin és a dízel motorok között lehetett választani. Napjainkban már bőséges a paletta: a mild hybrid, hybrid, plug-in hybrid és teljesen elektromos járművek is elérhetőek. Nem egyszerű eligazodni az új műszaki megoldások között, de bízunk benne, hogy tájékoztatóink segítségével megkönnyítjük a választást.

    A Ford Mondeo Hybrid kombit két energiaforrás hajtja: egy hagyományos üzemanyaggal működő és egy akkumulátorral táplált, elkeltromos motor.

    A rendszer automatikusan vált a hagyományosról csak elektromos üzemmódra, a legjobb teljesítmény és gazdaságosság elérése érdekében pedig a két rendszert akár egyszerre is működtetheti. A hybrid hatékonyságát még tovább növeli a visszatápláló fékrendszer, amely áramfejlesztés céljából begyűjti a fékezés közben alapvetően elvesző energiát, és a nagyfeszültségű akkumulátorok töltésére fordítja.

    A Ford SmartGauge rendszere az EcoGuide funkcióval kombinálva forradalmi dizájnnal és intuitív felhasználói felülettel segíti a hatékonyabb vezetéshez. A műszerfalon található, nagyfelbontású LCD-képernyők olyan valós idejű adatokat szolgáltatnak, mint például az üzemanyagszint vagy az akkumulátor töltöttségi szintje. A képernyőn látható animációk segítségével pedig figyelemmel követheti, hogy mikor vezet a leghatékonyabban.

    Takarékos és sokoldalú

    A nagyobb szállító képességet igénylő vásárlók számára az új Mondeo Hybrid kombi a hagyományos hajtású autók nagy hatótávolságát és szabadságát, valamint az elektromos hajtás takarékosságát és kifinomultságát nyújtja. Ráadásul az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról újratölteni.

    Csendes indulás, finom haladás

    A kombi karosszériához és a kupés stílusú négyajtós kivitelhez egyaránt megrendelhető öntöltő hibrid rendszer tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót; a csendes indulás és a finom haladás különösen a városi utakon és az araszoló forgalomban bizonyul majd hasznosnak.

    A hibrid meghajtás elemei

    A 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó, ami a fokozatmentes váltóművek teljesítményét kínálja.

    Töltés fékezés közben

    Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Ez a megoldás hatékonyan járul hozzá a kedvező CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatokhoz.

    403 liternyi csomagtér

    Az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt, amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak, és 1.508 litert a hátsó üléssor ledöntése után; ez utóbbi esetben sík padlófelület alakítható ki, ami megkönnyíti a nagyobb tárgyak ki- és bepakolását. A csomagtér padlója alatt további 

    150 és 190 lóerős EcoBlue motorok

    A Ford Mondeo vásárlói immár a 2,0 literes EcoBlue dízelmotort is megrendelhetik, ami egy nagyobb lökettérfogatú erőforrás teljesítményét, forgatónyomatékát és menetdinamikáját kínálja – egy kisebb blokk üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása mellett.

    Nyolcfokozatú automata sebességváltó

    A 150 és 190 lóerős EcoBlue motorokhoz megrendelhető új, nyolcfokozatú automata sebességváltót úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, mégis gyors gázreakciókat és sima, gyors fokozatváltásokat biztosítson.

    Hatfokozatú manuális sebességváltó

    A 2,0 literes EcoBlue motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelhető, és az extrák listáján az Intelligens Összkerékhajtás is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon.

    1,5 literes EcoBoost motor

    A Ford 165 lóerős, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja továbbra is megmarad a kínálatban. Az erőforrás CO2-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km; ezekhez a kedvező értékekhez az integrált kipufogó-leömlő és a vízhűtéses töltőlevegő-hűtő alkalmazása is hozzájárul.

    Most nézzük mi várja az utazókat egy Ford Mondeo Hybridben!

    Egyértelműen prémium érzés

    A Mondeo külső és belső dizájnjának elegáns megújítása tovább fokozza a négyajtós, ötajtós és kombi változatok prémium jellegét, és még egyértelműbben kihangsúlyozza az egyes kivitelek (Titanium, ST-Line és Vignale) közti vizuális különbségeket.

    Vizuális könnyedség

    Az autó hátsó részén a leglátványosabb változást az hozta, hogy az új, C-alakú hátsó lámpatesteket teljes szélességükben keresztezi egy stílusos, selyemfényű ezüst vagy króm színű díszléc. A tervezők megőrizték a Mondeo karcsú, “vizuális könnyedséget” sugalló profilját.

    Stop & Go rendszer

    A nyolcfokozatú automata sebességváltó előnyeit kihasználva a Stop & Go rendszer szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép. Ez a megoldás különösen az araszoló nagyvárosi forgalomban növeli érezhetően a vezető komfortérzetét

    SYNC 3

    A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével Mondeo vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt, a klímaberendezést és a csatlakoztatott okostelefonokat. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható, és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel

    Adaptív Sebességtartó Automatika

    A Mondeohoz Adaptív Sebességtartó Automatika is kérhető, ami automatikusan biztonságos és kényelmes követési távolságot tart az elöl haladó jármű és a Ford között; a rendszert Stop & Go funkció egészíti ki

    Intelligens Sebességhatároló

    A Mondeo kínálatában most először jelenik meg az Intelligens Sebességhatároló, ami a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés előnyeit egyesítve a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó legnagyobb sebességét.

  • Az amszterdami ‘Go Further’ rendezvényen bemutatott elektromos autóik széleskörű kínálata új fejezetet nyit a Ford történetében.

    A Ford Hybrid gyűjtőnév alatt megjelenő új modellkínálat mild hybrid, plug-in hybrid és full hybrid hajtásláncai kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és kellemes vezetési élményt kínálnak az európai vásárlóknak, immár az elektromos hajtású autókra is kiterjesztve a Ford közismert értékeit: a megbízhatóságot, a megfizethetőséget és az élvezetes vezethetőséget.

    A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be a vadonatúj, közepes méretű Kuga SUV-t, a márka első modelljét, amely egyaránt megrendelhető mild hybrid, plug-in hybrid és full hybrid hajtással.

    Itt volt látható először a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid hétüléses SUV és az új Tourneo Custom Plug-In Hybrid nyolcüléses személyszállító is; mindkét modell hatásosan kombinálja a tisztán elektromos hajtás előnyeit a hagyományos belsőégésű motorok által kínált hatótávolsággal és szabadsággal.

    A Ford az új Fiesta EcoBoost Hybrid és Focus EcoBoost Hybrid modelleket is kiállítja, amelyeknek kifinomult mild hybrid technológiája csökkenti a CO₂-kibocsátást, az üzemanyag-fogyasztást, és még lendületesebb, élvezetesebb vezetési élményt nyújt.

    A vállalat itt jelentette be azt is, hogy 2021-ben egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Transittal bővíti elektromos haszongépjárműveinek palettáját. A kifejezetten elektromos hajtásra tervezett áruszállító értékesen hozzájárulhat a települések levegőtisztasági törekvéseihez, miközben alacsonyabb üzemeltetési költséget kínál.

    “Előremutató, fejlett technológiájú, és a különféle vásárlói igényekre számos különféle elektromos megoldást kínáló Ford Hybrid járművek minden eddiginél több ember számára jelentenek majd megfelelő és megfizethető alternatívát,” jelentette ki Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “A ma bemutatott modellek csupán a kezdetet jelentik tervünk megvalósításában, amelynek célja egy átfogó, okos járműkínálat megalkotása egy okos világ számára. A Fiestától a Transitig minden egyes új modellünkhöz kínálunk majd valamilyen elektromos hajtásláncot; olyat, ami a leginkább illik európai vásárlóink igényeihez és pénztárcájához.”

    Az Európában már jelenleg is kapható, vagy biztosan megjelenő Ford Hybrid modellek:

    • Mondeo Hybrid négyajtós és kombi változat: az autó öntöltő, full hybrid, benzines-elektromos hajtáslánca valós alternatívát jelent a dízelekkel szemben, A Mondeo Hybrid kombi új, sportos ST-Line változatát ma láthatta először a nagyközönség
    • Transit EcoBlue Hybrid és Transit Custom EcoBlue Hybrid: a mild hybrid technológia mérsékli a haszongépjárművek üzemeltetési költségét
    • Tourneo Custom EcoBlue Hybrid: a nyolc/kilencüléses személyszállító üzemanyag-fogyasztását mild hybrid technológia mérsékli
    • Transit Custom Plug-In Hybrid: az autó fejlett elektromos hajtásának hatótávolságát a Ford 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja hosszabbítja meg. A jármű próbaüzeme jelenleg is folyik Londonban (később pedig Valenciában és Kölnben folytatódik), hogy pontosan kiderüljön, milyen előnyöket jelent ez a megoldás a környezet és a vásárlók számára

    2020-ban érkezik a Mustang ihlette, tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű SUV, amelynek a WLTP szabvány alapján kiszámított hatótávolsága 600 km. Az autó akkumulátora alkalmas a gyors feltöltésre.*

    A Ford egy egyedi gyártású Ford Transit Smart Energy elnevezésű tízüléses minibusz-tanulmányautó segítségével kutatja az új megoldásokat arra, hogyan bővíthető az akkumulátorról működő elektromos hajtású járművek hatótávolsága.

    Felvillanyozó jövőkép

    A Ford elkötelezetten dolgozik azon, hogy piacvezető legyen az elektromos autók piacán, széles választékot kínálva vásárlóinak az ilyen hajtásláncokból, megfelelő elérést biztosítva számukra a feltöltő infrastruktúrához, valamint fejlett konnektivitási megoldásokkal és hasznos mobilitási megoldásokkal segítve őket mindennapjaikban.

    A Ford ez év elején jelentette be, hogy a vadonatúj Focus után bemutatott összes új modelljéhez, illetve a már meglévő járművek új változataihoz kínál majd valamilyen elektromos hajtáslánc-opciót. Ezekhez az autókhoz megrendelhető lesz a plug-in hybrid, a mild hybrid, a full hybrid és az akkumulátoros elektromos hajtáslánc-technológiák egyike (vagy közülük akár több is), így a Ford az európai piac egyik legátfogóbb kínálatával rendelkezik majd.

    A Ford Hybrid és tisztán elektromos hajtású modellek változatos hajtáslánc-palettája és műszaki megoldásai olyan teljesítményt és sokoldalúságot biztosítanak, ami túlszárnyalja a vásárlók elvárásait, és mindig megfelelő megoldást kínálnak a különféle járművek különféle felhasználási módjaihoz.

    Jó példa erre a Szíjhajtású Integrált Indítómotor/Generátor, ami elektromos forgatónyomaték-rásegítéssel fokozza a dinamikus benzinmotor által nyújtott vezetési élményt a Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid családi autókban, egyszerre javítva teljesítményüket, gázreakciójukat és üzemanyag-fogyasztásukat. Az EcoBlue Hybrid modellek – például a Transit Custom és a Tourneo Custom – esetében ez a technológia arra szolgál, hogy még tovább csökkentse a dízelmotorok egyébként is alacsony üzemanyag-fogyasztását.

    Az új Kuga Plug-In Hybrid és Explorer Plug-In Hybrid SUV-modellek hajtáslánca hatásosan kombinálja a belsőégésű motor, a hálózatról tölthető akkumulátor és az elektromotor előnyeit a kiváló üzemanyag-fogyasztás és a nulla károsanyag-kibocsátású autózás érdekében. A Kuga teljesítménymegosztó hibrid váltóműve optimálisan ötvözi a kétféle erőforrás teljesítményét, az Explorer párhuzamos hibrid rendszere pedig egyszerre kínálja a belsőégésű motor és az elektromotor teljes erejét a maximális vontatási kapacitáshoz.

    A Transit Custom Plug-In Hybrid és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid soros hibrid konfigurációjában is egy hálózatról tölthető akkumulátor és egy elektromotor működik. Az akkumulátort menet közben egy üzemanyag-takarékos benzinmotor tölti, ami nem áll fizikai összeköttetésben a kerekekkel.

    A Mondeo Hybrid full hybrid rendszere tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót, ami különösen hasznos a belvárosokban és az araszoló forgalomban. Ez a hajtáslánc kiküszöböli az autósok félelmét az akkumulátor lemerülésétől, és szükségtelenné teszi, hogy az akkut külső áramforrásról töltsék fel.

    A Ford jövőbeli, tisztán elektromos hajtású járművei új generációs konnektivitást kínálnak majd a menet közbeni online frissítések érdekében, és a vállalat már jelentősen előrehaladt a töltési megoldások fejlesztésében. A Ford az IONITY konzorcium alapító tagja; a társulás célja, hogy 2020-ig 400 gyorstöltő állomást létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken. Az állomások 350 kW kapacitása jelentősen csökkentené a napjainkban szokásos feltöltési időt.

    A Ford a NewMotion partnereként az üzlethálózat több mint 100.000 állomásból álló, 28 európai országot lefedő feltöltő hálózatát is felkínálhatja vásárlóinak. Mindemellett a Ford saját, intelligens otthoni töltőrendszerén is dolgozik, és megállapodásokat köt a jelentősebb áramszolgáltatókkal, hogy biztosítsák a vásárlók számára a speciális elektromosautó-tarifákat és a töltőberendezések felszerelését.

    „Az elektromos hajtásláncok terén nem létezik univerzális, mindenki számára egyformán megfelelő megoldás,” mondta Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. „A Ford sokoldalú hajtáslánc-stratégiáját úgy alakítottuk ki, hogy vásárlóink biztosan megtalálják a megfelelő megoldást elektromos autójuk előnyeinek tökéletes kiaknázására és a vezetési élmény felhőtlen élvezetére.”

    A Kuga teljes körű hibrid kínálata

    A vadonatúj Ford Kuga a márka első személyautója, amely egyaránt megrendelhető mild hybrid, plug-in hybrid és full hybrid hajtással.

    A vadonatúj modell bemutatásától kezdve, azaz már idén megrendelhető Kuga Plug-In Hybrid változat egy hagyományos belsőégésű motor hatótávolságát és szabadságát ötvözi az elektromos hajtás takarékosságával és kifinomult működésével. A 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer teljesítménye 225 LE. A Kuga Plug-In Hybrid 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.*

    A kifinomult Kuga Titanium, a sportos Kuga ST‑Line és a magasabb szegmenseket idéző Kuga Vignale változatokban kapható modell új, formás külső dizájnja, az eddiginél is tágasabb kabinja és prémium szolgáltatásai kellemes utazást ígérnek. A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) segítségével a vezető minden eddiginél egyszerűbben és magabiztosabban közlekedhet az araszoló forgalomban és az autópályán egyaránt. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 egyetlen gombnyomásra, teljesen automatikusan elvégzi a parkolási manővert.

    Explorer Plug-In Hybrid: tisztán elektromos hajtás, hamisítatlan luxushangulat

    A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum változatban. Mindkét kivitelt olyan hajtáslánc mozgatja, amelyben a 3,0 literes EcoBoost benzinmotor, az elektromotor és generátor hatékony kombinációja 450 LE teljesítményt és 840 Nm forgatónyomatékot kínál. A nagyméretű SUV 40 kilométert tehet meg tisztán elektromos hajtással; az Explorer Plug-In Hybrid várhatóan 78 g/km CO2-kibocsátással és 3,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztással működik majd.

    A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő, a 12,3 colos digitális műszeregység, illetve a családbarát kialakítású, rugalmasan variálható ülésrendszer, ami akár hét utas számára is kényelmes helyet biztosít.

    Az alapáron kínált Ford Intelligens Összkerékhajtást hét választható üzemmód egészíti ki, így a 10 fokozatú automata sebességváltóval felszerelt autó a nagyvárosi forgalomban ugyanolyan optimális teljesítményt nyújt, mint a terepen.

    A Tourneo Plug-In Hybrid hozzájárul a nagyvárosok csekélyebb légszennyezéséhez

    Az európai vásárlók 2019 második felében rendelhetik majd meg a nyolcüléses Tourneo Custom Plug-In Hybrid modellt, amit arra terveztek, hogy behajthasson az ultra-alacsony emissziójú járművek számára fenntartott zónákba is, amelyek egyre szaporodnak az európai nagyvárosokban.

    A Tourneo Custom Plug-In Hybrid első kerekeit egy elektromotor/generátor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja gondoskodik. A tervek szerint a fejlett hibrid hajtáslánccal az autó 50 km-t tud majd megtenni nulla károsanyag-kibocsátással, az 1,0 literes EcoBoost motor rásegítésével pedig 500 km lesz a hatótávolsága. Az autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 75 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100 km lesz.

    A Tourneo Custom praktikumát és kényelmét még magasabb szintre emeli, hogy a modell egyedülálló szolgáltatást kínál saját kategóriájában, hiszen két hátsó üléssora egymással szembe (“konferencia” beállítás) és a menetirány felé is fordítható.

    Tisztán elektromos hajtású változat is készül a Transitból

    2021-től várható a vadonatúj, tisztán elektromos hajtással működő Ford Transit megjelenése, amit a Ford a vállalkozások igényei alapján egy sokoldalú, nulla károsanyag-kibocsátású városi áruszállítónak tervez. A tisztán elektromos hajtású Transit többféle felépítménnyel lesz kapható, és vásárlói biztosan számíthatnak a Transittól megszokott praktikumra és strapabírásra.

    Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid: kisebb emisszió, nagyobb erő

    A Fiesta EcoBoost Hybrid és Focus EcoBoost Hybrid modellekben kifinomult mild hybrid hajtás működik majd, amit úgy hangolnak a mérnökök, hogy az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is garantálja a lelkesítő teljesítményt és a készséges gázreakciókat – vagyis a Ford “élvezetesen vezethető” karakterét.

    A normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

    A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres 1,0 literes EcoBoost belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

    Az intelligens, önvezérlő mild Hybrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:

    • Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 50 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését, és hozzájárulva a tervezett 112 g/km CO₂-kibocsátás és 4,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztás (Fiesta), illetve a 106 g/km CO₂-kibocsátás és 4,7 l/100 km üzemanyag-fogyasztás (Focus) eléréséhez.
    • Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett, így ideális teljesítményt és élvezetes vezetési élményt kínál

    Az elektromos forgatónyomaték-kiegészítés ütősebb, dinamikusabb teljesítményt eredményez, különösen a belsőégésű motor alacsonyabb fordulatszám-tartományaiban, így a vezetés élménye közvetlenebb és rugalmasabb lesz. A BISG alkalmazása azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornásszák fel a blokk teljesítményét, mivel a forgatónyomaték-kiegészítés jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így a motor gyorsabban pörög fel.

    „1,0 literes EcoBoost motorunk már bebizonyította, hogy egyszerre üzemanyag-takarékos és erős. Az EcoBoost Hybrid technológia most mindezt még magasabb szintre emeli,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Biztosak vagyunk benne, hogy vásárlóink megszeretik majd EcoBoost Hybrid hajtásláncaink zökkenőmentes és azonnali teljesítmény-leadását, akárcsak azt, hogy ezentúl ritkábban kell ellátogatniuk a benzinkútra.”

    A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,3 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid modellek Start-Stop technológiája a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhessen, például amikor az autót 15 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták.

    A Ford EcoBlue Hybrid technológia is a fentiekhez hasonlóan kombinálja az elektromos nyomatékrásegítést a Ford 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjával, így biztosítva az ugyancsak még idén kapható Ford Kuga EcoBlue Hybrid modell várhatóan 132 g/km CO₂-kibocsátását és 5,0 l/100 km üzemanyag-fogyasztását.

    A Smart Energy tanulmány már a jövőbe tekint

    A Ford bemutatja az új Transit Smart Energy tanulmányautót is, azaz egy egyedi gyártású 10 üléses minibuszt, amelynek segítségével a vállalat új megoldásokat keres arra, hogyan bővíthető az akkumulátorról működő elektromos hajtású járművek hatótávolsága.

    A németországi Merkenich Műszaki Központ mérnökei által tervezett, 4 órás feltöltéssel 150 kilométeres hatótávolságot kínáló tanulmányautó a Ford Transit alapjaira épül, és ugyanazzal az akkumulátoros elektromos hajtáslánc-technológiával szerelték fel, ami a StreetScooter WORK XL modellben is működik. A járműben több energiatakarékos és energiatermelő innováció is található:

    • Egy innovatív hőcserélő rendszer, ami a hajtáslánc hulladékhőjét, a külső levegő hőjét és a kabin levegőjének hőjét felhasználva akár 65 százalékkal mérsékli a fűtési rendszer terhelését; az autó hatótávolságában ez 20 százalékos növekedést jelent
    • A motoros mozgatású oldalsó tolóajtó csak félig nyílik ki, hogy csökkentse a belső tér hőveszteségét; a szerkezetet az utasok működtethetik egy okoseszközzel. Az ajtó nyitásakor a fűtés, a szellőzés és a klímaberendezés légbefúvói automatikusan kikapcsolnak
    • Az utasok a fűthető utasülésekkel és felületekkel szabályozhatják a lokális hőmérsékletet, csökkentve ezzel a nagyméretű kabin energiaszükségletét
    • A tetőn elhelyezett hat darab napelem egy 12 voltos akkumulátort tölt, ami árammal látja el az ülésfűtést, a kabinvilágítást és a fedélzeti elektromos rendszereket, köztük a mobil eszközök vezeték nélküli töltőberendezését is
    • Az ajtó és a hátsó utastér közé beépített polikarbonát térelválasztó szintén csökkenti a hőveszteséget, amikor az utasok ki- vagy beszállnak, emellett pedig megvédi az utasokat a külső hőhatásoktól
    • A szellőztetett, dupla üvegezésű ablakok miatt kevesebb a hideg felület az utastérben, és ez a megoldás a hőveszteséget is hatékonyan mérsékli
    • A hangulatvilágítás a kabin hőmérsékletétől függően változik: a fűtés idején piros, a hűtés idején kék, mivel ez is befolyásolja az utasok hőérzetét
    • A szigetelt hátsó padló- és tetőlemez tovább csökkenti a kabin hőveszteségét

    A jövőben egy olyan megoldás is megjelenik majd a járműben, amellyel a vezető egyenként fűtheti vagy hűtheti az üléseket, és kikapcsolhatja a rendszerből azokat, amelyeken nem ül senki. Az automatikus utasérzékelés ötlete a már létező légzsák-kikapcsoló technológiából származik.

    A Ford arra számít, hogy a Transit Smart Energy tanulmányautó közúti tesztje még idén megkezdődik, miután a mérnökök elvégezték a jármű szélcsatorna-vizsgálatát.

    “A tanulmányautó fejlesztése során számos okos megoldást találtunk az energiatakarékosságra, amelyek segíthetnek praktikusabbá és élvezetesebbé formálni a holnap elektromos hajtású autóit,” mondta Kilian Vas, a Ford Európa jármű-architektúra részlegének projektvezetője.

  • A hát és derékfájás világszinten is a mozgáskorlátozottság vezető oka, és olyan egészségi állapot, ami a szakemberek becslése szerint az európai emberek felét érinti életük egy bizonyos szakaszában. Ez a fájdalom mind az autóvezetők, mind utasaik számára kellemetlen élménnyé változtathatja az utazást.

    Annak érdekében, hogy enyhítse az autóban ülők hátfájását, a vadonatúj Ford Focus olyan vezető- és első utasülést kínál, ami 18 irányban állítható, és így maximális megtámasztást és komfortot biztosít. A Focus ezzel jogosulttá vált az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétjére.

    A Focus az első Ford-modell, amely ajánlást kapott az AGR független tesztelő bizottságától; e szervezet különféle egészségügyi területek szakértőiből áll. A minősítő pecsét megszerzéséhez fontos elvárás, hogy az ülést hozzá lehessen állítani az adott utas üléspozíciójához, és ne az illetőnek kelljen hozzáigazítania testhelyzetét az üléshez.

    “Ha valaki helytelen pozícióban ül, akkor a teste előrecsúszik, és ez nyomást gyakorol a derekára. A Focus esetében arra összpontosítottunk, hogy kifejlesszünk egy 18 irányban állítható ülést, ami minden emberhez hozzáigazítható, így magasságától és testalkatától függetlenül bárki beállíthatja a számára legmegfelelőbb üléshelyzetet, ami még a hosszú utazások alatt is kényelmes,” mondta el Glen Good, a Ford Focus programvezető főmérnöke.

    Az európai autósok átlagosan napi egy órát töltenek járművükben, nem számítva a forgalmi dugókban és a parkolóhely keresésével eltöltött időt.* Egy brit felmérés szerint az autóvezetők 75 százaléka küzd hátfájással a rossz üléshelyzet miatt, ez pedig nyaki fájdalmakhoz, izomfáradáshoz és keringési problémákhoz vezethet, ami miatt a vezető gyorsabban kifárad. A Ford mérnökei úgy tervezték meg a vadonatúj Focus ülését, hogy az megfeleljen az AGR elvárásainak. Mindez azonban nem a pecsét megszerzéséről szól, sokkal inkább arról az emberközpontú szemléletről, ami az ügyfél-élményt helyezi a tervezés középpontjába, és arról, hogy a Ford meg akar felelni a Focus-vásárlók igényeinek, akik közül sokan extra comb- és derék-megtámasztást kértek. A Focus 18 irányban állítható ülésében a megfelelő hát-, nyak- és comb-megtámasztás mellett beállítható az ülésmagasság, az ülőlap hossza és dőlésszöge, és az ülés oldalán található kapcsolóval a motoros deréktámasz is négy irányban mozgatható.

    Ahogy a deréktámasz, úgy a fejtámla is négy irányban állítható, és a combtámasz hosszát is be lehet állítani (erre az előző generációs Focusban nem volt lehetőség). A Ford ülésfejlesztő szakemberei még pályateszteket is végeztek, hogy megtalálják az optimális ülés-kialakítást, ami a különböző magasságú, testsúlyú és testalkatú férfiak és nők számára egyaránt megfelelő. A tartóssági tesztek során 150.000 kilométeren át használták az üléseket valós körülmények között, a Ford “Robutt” nevű robotizált fenékszimulátora pedig 10 évnyi használatot sűrített bele három napba, amikor 7500 alkalommal ült ki-be, pattogott és mocorgott az üléseken.

    A lehető legsimább rugózás érdekében a Focusban kátyúfelismerő technológia is működik, mérsékelve az úthibák okozta rázkódást, a hátul utazóknak pedig 5 centiméterrel hosszabb térd-, és 6 centiméterrel szélesebb csípőtér jut, mint az előző generációs Focusban.

    „Az autó üléseinek jó ergonómiája rendkívül fontos, különösen akkor, ha valaki gyakran vezet. Örülünk, hogy a Ford is csatlakozik a hátfájás elleni küzdelemhez, még több ember számára téve elérhetővé a komfortos üléseket,” nyilatkozta Detlef Detjen, az Aktion Gesunder Rücken e.V. ügyvezető igazgatója.

  • A Ford Credit, a Ford Motor Company globális pénzügyi szolgáltatója bemutatta új, Ford Opció névre keresztelt termékét, amely gyakoribb gépjármű csereciklust és rövidebb finanszírozási futamidőt biztosítva teszi kiszámíthatóvá és tervezhetővé az újautó finanszírozást az ügyfeleknek.

    A 2018-as esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű-eladások közel 17% százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 166 ezres összesített darabszámot*.

    Magyarországon az autópiac elmúlt években tapasztalható növekedése elsősorban a magánvásárlói piac feléledésének köszönhető. A magánvásárlói piac élénkülésének fő mozgatórugója pedig az ezen ügyfeleknek kínált különböző finanszírozási konstrukciók igénybevételének növekvő aránya.

    Ebben a szegmensben kínál vadonatúj konstrukciót a Ford Credit: a Ford Opció nevű terméket.

    A Ford Opció 1992-ben debütált a Ford legnagyobb európai piacán, az Egyesült Királyságban, és a Ford kirobbanó piaci sikere nyomán más pénzügyi szolgáltatók is hamarosan hasonló ”Personal Contract Purchases” PCP termékeket indítottak el. 2018-ban a becslések szerint az Egyesült Királyságban újonnan forgalomba helyezett autók 83 már százalékát PCP-konstrukcióban finanszírozták.

    Az Egyesült Királyság autópiacáról származó tapasztalatok azt mutatják, hogy a PCP-finanszírozás eredményeként a vásárlók gyakrabban ülnek át új autóba, mint a hagyományos hitelszerződések mellett, illetve akadnak, akik azért maradnak PCP-programok részvevői, hogy idővel több új autót is használhassanak.

    „A Ford Opció valójában egy új szemléletet képvisel a Ford-finanszírozás tekintetében Magyarországon,” – nyilatkozta Gyureskó Tamás, a Ford Credit operatív vezetője. „Az ehhez hasonló termékek azért bizonyultak annyira sikeresnek más európai piacokon, mert a autófinanszírozás költségét kiszámíthatóvá teszik alacsonyabb fix havi lízingdíj és rövidebb csere ciklus mellett. Ez lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy járművüket a finanszírozási szerződés lejárta után újabb Fordra cseréljék, amiben élvezhetik a legfrissebb biztonsági, formatervezési és technológiai újításokat – méghozzá anélkül, hogy jelentős mértékben emelkedne a finanszírozás havi költsége, vagy fáradozniuk kellene a régi autójuk eladásával,”- tette hozzá Gyureskó Tamás.

    Hogy működik a Ford Opció?

    1.  A vásárló kiválasztja új Fordját, a finanszírozási szerződés futamidejét (37 vagy 49 hónap), a várható éves futásteljesítményt és a fizetendő önerő mértékét (20 és 30 százalék közöt

    2.  A Ford Credit együttműködő finanszírozó partnere a Merkantil Bank Zrt. meghatározza a fix havi lízingdíj mértékét a szerződés időtartamára, és az utolsó kiemelt lízingdíj összegét. Emellett a Ford márkakereskedő megállapodik egy Opciós Vételárban a vásárlóval, amit a márkakereskedő a futamidő végén fizet az ügyfél autójáért akkor, ha az autó nem lépi túl az ügyfél által vállalt futásteljesítményt, és a futamidő végi elvárt állapotban marad a kopási/elhasználódási útmutató szerint.

    3.  A szerződés lejártakor a vásárlónak két lehetősége van: újra cseréli, vagy megtartja autóját.

    4.  Megújítás:A vásárló átülhet egy új Fordba a régi gépjárműve beszámítása után. Ez általában az előző autót értékesítő márkakereskedőnél történik az előre meghatározott Opciós Vételáron, vagy miután saját maga eladta a régi autóját. Miután a vásárló maradéktalanul rendezte a Ford Opció szerződés lezárásához szükséges költségeket, beleértve az utolsó kiemelt lízingdíj összegét is, az Opciós Vételárból esetlegesen fennmaradó összeget (Beszámítási Különbözet) fel lehet használni önerőként új Fordjának finanszírozásához.

    5.  Megtartás: Ha a vásárló úgy dönt, hogy megtartja az autót feltételezve, hogy az összes havi lízingdíj befizetésre került, akkor csak az utolsó kiemelt lízingdíjat kell befizetni, és övé az autó!

  • Teljesítmény a versenypályán, örömautózás a vidéki utakon, használati érték a mindennapi közlekedésben: megérkezett a vadonatúj Ford Focus ST

    2019. február 18. – A Ford ma bemutatta a vadonatúj Focus ST modellt; a stílusos, kényelmes és praktikus családi autóból a Ford Performance mérnökei borzongatóan izgalmas izomautót faragtak.

     

     

    A vadonatúj Focus ST a kategóriaelső menetteljesítményt kínáló, negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. A Ford új C2 architektúráját különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább, hogy megszülessen minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változata, ami országúton és versenypályán egyaránt élvezetesen vezethető.

    Az új motorkínálat 12 százalékkal nagyobb teljesítményt és 17 százalékkal magasabb forgatónyomatékot kínál, mint az előző ST-generáció esetében. A Ford 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja és 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízele* széles fordulatszám-tartományban adja le teljesítményét és nyomatékát, így versenypálya-használat közben is remek erőforrásnak bizonyulnak.

    A Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja az EcoBoost-motoros változat ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

    A vásárlók egyaránt kérhetnek hatfokozatú manuális és gyorsan kapcsoló hétfokozatú automata sebességváltót, és a Focus ST kínálatában most a válaszható üzemmódok is megjelennek, amivel a jármű viselkedése a pillanatnyi vezetési helyzethez igazítható. Az ötajtós EcoBoost-változatokhoz alapáron kínált Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) rendkívül kifinomulttá teszi az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés működését.

    “Az olyan intelligens technológiák, mint az eLSD és a CCD egyfajta ‘Jekyll és Hyde’ karakterrel ruházzák fel a vadonatúj Focus ST-t, amely így kellemes utazóautóból egyetlen gombnyomásra igazi izomautóvá változik,” mondta el Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója. “A Ford GT szupersportkocsi és a legendás Focus RS fejlesztése során megszerzett tudásunk segítségével sikerült olyan autót építenünk, amelynek sokoldalúsága egyedülálló a szegmensben.”

    A vadonatúj Focus ST a Ford németországi Saarlouis üzemében készül majd, ahol a vállalat 600 millió dolláros beruházással biztosította a legkiválóbb összeszerelési minőséget.

    Gyors teljesítményleadás

    A Ford 2,3 literes, tisztán alumíniumból készített EcoBoost blokkjának új generációja a Focus ST eddigi legerősebb motorja. A fejlett turbótechnológiának köszönhetően a teljesítmény 280 lóerő 5500 1/perc fordulatszámnál, a forgatónyomaték pedig 420 Nm a 3000-4000 1/perc közti fordulatszám-tartományban, így ez az erőforrás kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsítja az autót állórajttal 100 km/órás sebességre.

    A gázreakciókat egy kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltő javítja, amely a külön erre kialakított csatornák révén hatékonyabban hasznosítja a kipufogógáz energiáját, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát. Az elektronikus működtetésű megkerülőszelep pontosabban adagolja a töltőnyomást, tovább javítva ezzel a motor teljesítményét. A blokk gázcseréjét az ellennyomást csökkentő különleges kipufogórendszer, egyedi szívórendszer és optimalizált közteslevegő-hűtő tökéletesíti.

    Az eredetileg a Ford GT szupersportkocsihoz és az F-150 Raptor pickuphoz kifejlesztett innovatív turbólyuk-kiküszöbölő technológia immár a Focus ST-ben is megjelenik, azonnali teljesítmény-leadás biztosítva a Sport és a Versenypálya üzemmódokban. Amikor a vezető felengedi a gázpedált, a rendszer nyitva tartja a pillangószelepet, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva így a turbinakerék fordulatszámát, hogy szükség esetén gyorsabban épülhessen fel a töltőnyomás.

    A Ford 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue motorja a legerősebb dízel, ami valaha megjelent egy Ford Focusban; teljesítménygörbéje 3500 1/perc fordulatnál éri el a csúcspontot, miközben már 2000-4000 1/perc fordulatszám-tartományban leadja legnagyobb, 400 Nm forgatónyomatékát; sőt már 1500 1/perc fordulattól 350 Nm áll a vezető rendelkezésére, így az autó késedelem nélkül és egyenletesen gyorsít.

    Csekély tehetetlenségű turbótöltő, kisebb hőtágulású acél dugattyúk, optimális égést biztosító tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakítás – ezek a technológiák segítenek abban, hogy a dízelmotor 10 százalékkal nagyobb teljesítményt és közel kétszer akkor forgatónyomatékot biztosítson, mint az első generációs Focus ST 2,0 literes Duratec ST benzinmotorja.

    A Focus ST hatfokozatú manuális sebességváltójával 7 százalékkal gyorsabban kapcsolhatók a sebességfokozatok, mint a vadonatúj Focus standard változatában. Az új Ford Mustangban bemutatott, és az opcionális Teljesítmény Csomag részeként kínált fordulatszám-szabályozó technológia ezentúl a 2,3 literes EcoBoost manuális sebességváltós modellekben is elérhető lesz.

    A simább és gyorsabb fokozatváltások érdekében a technológia egy váltásra figyelmeztető fényjelzést is tartalmaz, és a motor elektronikus vezérlésével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz.

    A fordulatszám-szabályozó technológia segítségével a kevésbé gyakorlott vezetők úgy kapcsolhatnak vissza, hogy közben mindvégig fenntarthatják a motor magas fordulatszámát – mint egy autóversenyző, aki a jobb lábfejének első részével fékez, de közben a sarkával a gázpedált is nyomja. Az igazi profik természetesen bármikor kikapcsolhatják a rendszert.

    A Ford legújabb intelligens automata sebességváltó-családjának hétfokozatú változata is jó választás a pörgős és sportos 2,3 literes EcoBoost motorhoz. A sebességfokozatok kiosztását a teljesítményhez igazították a mérnökök, az Adaptív Kapcsolási Ütemezést pedig (ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását) továbbfejlesztették, hogy a vezetési érzet még határozottabban elkülönüljön az országúton és a versenypályán. A kormánykerék mögött elhelyezett karokkal a vezető manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

    “Bár az EcoBoost benzinmotor és az EcoBlue dízelmotor meglehetősen különbözőek, mindkét erőforrás lenyűgöző,” vélekedett Roeks. “A Focus ST sportos motorhangja tökéletesen illik az autó magával ragadó erejéhez, így a hangzás is az ST-élmény szerves része.”

    Intuitív menetdinamika

    A Ford Focus közismerten jó menetdinamikájára építve a Focus ST az örömautózás, a versenypálya-használat és a hétköznapi használati érték olyan ötvözetét kínálja, ami egyedülálló a szegmensben.

    Az SLA futómű a kényelem csorbulása nélkül is gyors és pontos kormányreakciókat biztosít, a kombi változathoz pedig külön geometriát dolgoztak ki a Ford mérnökei, akiknek a lengéscsillapítók áthelyezésével sikerült elérniük, hogy az autó még teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra. Az eredeti rugó-specifikációk megtartásával továbbra is megmaradt a standard Focus agilis és energikus jellege, ám a lengéscsillapítók elöl 20, hátul pedig 13 százalékkal merevebbek, a hasmagasság pedig 10 mm-rel csökkent, hogy tovább javuljon az autó úttartása és reakciókészsége.

    Az ötajtós EcoBoost modellváltozatok Teljesítmény Csomagjában megjelenik a Ford kifinomult CCD technológiája is, amely 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot és menetdinamikát biztosít.

    A vezetési élményt még magasabb szintre emeli a Focus ST 2.3 EcoBoost modellek eLSD technológiája. A sebességváltóba beépített rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást.

    A Borg Warner cég által kifejlesztett technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus LSD-rendszerek. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását, vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál, emellett pedig a fokozatos differenciálmű-összezárás révén finomabban képes átadni a teljesítményt.

    A Focus ST 2.0 EcoBlue modellekben Nyomatékvektor Szabályozás működik, ami ívmenetben az első ívbelső kerék fékezésével javítja az autó úttartását, és mérsékli az alulkormányzottságot.

    A vadonatúj Focus ST elorozza a ‘leggyorsabb kormányreakció’ címét a legendás Fiesta ST-től. Az elektromos szervokormány (EPAS) rendszer 15 százalékkal gyorsabban működik, mint a standard Focusban, így a két végállás között mindössze kettőt kell fordítani a volánon.

    A kategóriaelső kormányérzethez az egyedi kormánycsukló-geometria is hozzájárul: a rúd csatlakozási pontja 9 mm-rel előrébb és 6,5 mm-rel magasabbra került. Az új Kormányzási Nyomaték Zavarcsökkentő szoftver is segít a nyomaték optimalizálásában, hogy a Focus ST teljesítménye és vonóereje még hatékonyabban jusson az útfelületre az egyedi specifikációjú Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokon keresztül.

    A nagy teljesítményű fékrendszer hatékonyabb megállító erejét és csekélyebb mértékű fáradását nagyobb méretű fékalkatrészek biztosítják. A 330 mm x 27 mm-es első féktárcsát kétdugattyús féknyergek markolják. A hátsó féktárcsa mérete 302 mm x 11 mm. A Focus ST fékteljesítményét ugyanolyan szigorú teszteken értékelték, mint a Ford GT szupersportkocsiét, és sikerült elérni, hogy a fékek fáradása majdnem négyszer annyi idő után következzen be, mint az előző generációs Focus ST esetében.

    A C2 architektúra Elektronikus Fékrásegítésének (EBB) előnyei még egyértelműbben megtapasztalhatók a Focus ST-ben. Ez a technológia gyorsabban építi fel a féknyomást, mint a hidraulikus rendszerek, így közvetlenebb, magabiztosabb és egyenletesebb pedálérzetet biztosít. A Focus ST esetében ez azt jelenti, hogy a rendszer nemcsak a nagy teljesítményű autózás közben tapasztalható fékerő-változásokat képes minimalizálni, hanem a kiválasztott üzemmódhoz is képes hozzáigazítani a fékpedál-érzetet és dinamikát.

    A Csúszós/Vizes út, Normál, Sport és (a Teljesítmény Csomaggal felszerelt modellekben) Versenypálya beállítások a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően hangolják át az eLSD, a CCD, az EPAS, a gázpedál, az automata sebességváltó, az elektronikus stabilitásvezérlés, az elektronikus hangzásjavítás (ESE) és a klímarendszer beállításait. Az alul lapított karimájú kormánykeréken elhelyezett ‘Sport’ gombbal közvetlenül is kapcsolható a Sport üzemmód, az ‘Üzemmód’ gomb megnyomásával pedig a vezető gyorsan végigpörgetheti az üzemmódválasztó rendszer opcióit.

    “A Versenypálya beállítás kiválasztásával a fékreakció azonnal közvetlenebbé és erőteljesebbé válik; a felkeményedő kormány jobb visszajelzéseket ad; a gázadás agresszívebb lesz; az eLSD maximális tapadást biztosít; az ESC rendszer pedig nagyobb szabadságot biztosít a vezetőnek,” magyarázta el David Put, a Ford Performance járműdinamikai szakembere. “Az autósok biztosak lehetnek benne, hogy a versenypályán tökéletesen kiaknázhatják a Focus ST képességeit.”

    A hagyományos Focus ST műszeregység modernizálásához a Ford GT szupersportkocsi adott ihletet. A turbó töltőnyomását, az olajnyomást és az olajhőfokot jelző digitális műszerek most a Ford Performance műszeregység-kijelző 4,2 colos, színes TFT-képernyőjén jelennek meg. A 2,3 literes EcoBoost motorral szerelt változatban a Teljesítmény Csomag részeként kínált Rajtautomatika biztosítja a gyors és egyenletes állórajtot.

    Szép formák, fejlett funkciók

    A fejlesztők arra törekedtek, hogy vadonatúj Focus ST ugyanolyan kényelmes legyen, mint amilyen élvezetes a vezetése, ezért a standard Focus kategóriaelső térkínálatára és kivételes kifinomultságára alapozva alkották meg az autó utasterét, tökéletes egyensúlyt teremtve a mindennapos használhatóság és a hamisítatlan sportautó-élmény között.

    A Ford Performance mérnökei milliméteres pontossággal állították be a remek tartást kínáló Recaro első üléseket, hogy a vezető még tökéletesebben eggyé válhasson az autóval, miközben a Sport és Versenypálya üzemmódokban az ESE technológia élvezetesen felerősíti a motor és a kipufogó hangzását. A hanghatás nemcsak a sportos vezetési érzetet fokozza, hanem jobb visszajelzést is ad.

     

    A tökéletesített motorfelfüggesztés és a rezgéseket csillapító segédkeret (valamint a CCD technológia) az összes utas komfortérzetét növeli. A tágas első válltér és a kategóriaelső hátsó térdtávolság mellé 1653 literes maximális rakodótér társul a kombi változatban – és akkora csomagtér, amelyben még egy nagyméretű kutyaszállító ketrec is elfér.

    A sport kormánykerék és az ébenfekete Recaro ülések mellett a vásárlók a kiváló minőségű kárpitok széles kínálatából választhatnak, hiszen a szövetek mellett részleges bőrkárpitozás és Miko Dinamica anyagok is rendelkezésre állnak. A Focus ST utasterének sportos hangulatát dombornyomású ST-emblémával díszített alumínium váltógomb és küszöbdíszléc fokozza, és ugyanezt a célt szolgálják az alumínium pedálok, a hatszögletű mintájú, selyemfényű dekorációs elemek, illetve az ülések, az ajtóbetétek és a párnázott térdtámaszok metálszürke varrásai.

    A Focus ST tervezői finom, funkcionális stíluselemekkel és különleges könnyűfém keréktárcsákkal dobták fel a Focus egyébként is sportos látványát. Az áttervezett alsó és felső hűtőrács javítja a hűtő kapacitást, és az első sárvédő alsó részének látványos módosítása hatékonyan javítja a légáramlást.

    A nagyméretű, meredekebben álló hátsó tetőlégterelő komolyabb leszorító erőt biztosítva javítja a Focus ST menetdinamikáját. Az agresszív stílusú hátsó diffúzor kettős kipufogóvégződést keretez; ez a megoldás egyben praktikus is, hiszen az autóval vontatni is lehet, ami a középen kivezetett kipufogó miatt az előző Focus ST-generációval nem volt lehetséges. A Teljesítmény Csomag vörösre fényezett féknyergeket is tartalmaz.

    A karosszéria színkínálata érzékletesen hangsúlyozza a Focus ST dinamikus stílusát: a vásárlók a Ford Performance Blue és Orange Fury, a Frozen White, a Magnetic Grey, a Race Red, a Ruby Red és a Shadow Black árnyalatok közül választhatnak. A mutatós keréktárcsák kínálatában szerepel a 18 colos Dark Sparkle és Magnetite változat, valamint a Magnetite keréktárcsa 19 colos kivitele is.

    A Ford Focus ST-ben rendelkezésre áll a kifinomult Ford vezetéssegítő technológiák széles kínálata, amelyek a vadonatúj Focus 2018-as bevezetése óta már 13 díjat és ötcsillagos biztonsági besorolást szereztek a modellnek.

    A modern, szinte észrevétlenül működő technológiák segítségével a vásárlók ösztönösen, stresszmentesen és kényelmesen vezethetik az autót. A Focus ST kínálatában többek közt a következő új vezetősegítő technológiák szerepelnek:

    Az Adaptív Sebességtartó Automatikát ezentúl Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák egészítik ki, segítve a vezetőt az araszoló forgalomban
    Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény és a Jelzőtábla-felismerő világítás már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját.

    A rendszer felméri az autó előtti útszakaszt, és – az iparában egyedülálló módon – a jelzőtáblák információit is felhasználja a látási viszonyok javítására
    Az Aktív Parkolóasszisztens 2 immár maga választja ki és kapcsolja a megfelelő sebességfokozatot, illetve kezeli a gázt és féket, így teljesen automatikusan végzi el a parkolási manővert – egyetlen gombnyomásra
    Megjelenik a Ford első Head-up display rendszere az európai piacon, ami segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen elfordítania tekintetét az útról
    A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a szegmensben elsőként bevezetett technológia, amely segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést az előtte hirtelen megálló vagy erősen lassító járművel.

    A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül, illetve hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, sőt az elérhető funkciók közt a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is megtalálható, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót.

    “Az volt a célunk, hogy egy vadonatúj Focus ST-t alkossunk, ami ugyanolyan könnyen használható a mindennapok során, mint a Focus-család többi tagja,” nyilatkozta Roeks. “Ugyanakkor a modell átfogó technológiai fejlesztése révén sikerült elérnünk, hogy az autósok bármikor átadhassák magukat a hamisítatlan ST-élménynek.”

    A vadonatúj Focus ST 2019 nyarán jelenik meg az európai piacokon.

  • Ford Transit akció

  • Ford Focus akció

  • Ford Fiesta akció

  • Ford Mustang akció

  • Ajándék éves szerviz a Nyílt Héten

    Ez az esemény már lezárult.