Ford B-MAX B-oszlop nélkül

forrás: Ford Vagép

2011 március 3.

Genfben mutatkozik be a Ford S-Max és C-Max kistestvére, a B-Max. Az autó különlegessége a két hátsó tolóajtó és a B-oszlop hiánya. A gyár szerint mégsem kell aggódni az autó merevségéért, ugyanis az oszlopot az ajtókba integrálták.

A megoldás a praktikumot szolgálja, mert így az autóba történő bejutás lényegesen könnyebb. Az első és hátsó ajtó nyitása után 1,5 méter szélességű hely áll rendelkezésre, hogy bármit betuszkolhassunk. Hiába, az Opel Meriva ellen villantani kellett valamivel.

Az autó 11 centiméterrel hosszabb az alapját képező Fiestánál és harminckettővel rövidebb, mint a C-Max. Ennek ellenére akár 2,35 méter hosszú tárgyakat is szállíthatunk benne az ülések ledöntése után.

A B-Maxban mutatkozik be a Ford EcoBoost családjának legkisebb tagja, az egyliteres háromhengeres motor. A start-stop rendszerrel szerelt erőforrás gazdaságosabb üzemet ígér, mint hasonló teljesítményű négyhengeres társai.

A mini-egyterűek piaca még a benépesülésnél tart: sok gyártó csak mostanság fedezte fel a kategóriát magának. Eddig azonban csak az Opel próbált valami eredetivel előállni, de a Meriva szembe nyíló ajtómegoldása nem tűnik különösen hasznosnak így, hogy a B oszlop bent maradt. A Ford azonban húzott egy merészet: a Genfben bemutatkozó B-Max, amely a Fiesta alapjaira épül, középső oszlop nélkül érkezik, hátul pedig tolóajtókat kapott, így egyetlen hatalmas nyílás hozható létre az autó oldalán.